Hur skapas bäst förutsättningar för barns matematikutveckling med hjälp av digitala lärresurser? Översikten ger dig kunskap om vad som är viktigt att tänka på när du använder digitala matematikresurser i förskolan och hur du bedömer forskning inom området.
Digitala lärresurser i matematikundervisningen, delrapport förskola
| Serie | Skolforskningsinstitutets systematiska översikter; 2017:02 |
| English Title and Summary | Digital Learning Resources in Early Maths Education |
| Huvudmålgrupp | Förskollärare och annan personal i förskolan som arbetar med matematikundervisning |
| Frågeställningar som översikten besvarar | Vilka effekter har matematikundervisning med digitala lärresurser på barns kunskaper i matematik? Vad kan förklara om en matematikundervisning med digitala lärresurser har effekt eller inte på barns kunskaper i matematik? |
| Antalet studier som översikten bygger på | 10 |
| Länder där studierna har gjorts | USA 4, Belgien 2, Israel 2, Chile 1, Frankrike 1 |
| Elevernas ålder i studierna | Barn 4-6 år |