Digitala lärresurser i matematikundervisningen, delrapport skola

Fördjupa din kunskap

Innehållet baseras på den systematiska forsknings­sammanställningen Digitala lärresurser i matematikundervisningen, delrapport skola som finns att ladda ner som pdf och beställa som bok.

Visa forsknings­sammanställningen
Faktaruta

Digitala lärresurser i matematikundervisningen, delrapport skola

Hur en digital lärresurs för matematikundervisning är konstruerad har stor betydelse för om den kan bidra till elevers kunskapsutveckling. Översikten ger dig som är lärare vägledning i att bedöma digitala matematikresurser och hur du kan arbeta med dem i din undervisning. Du får också kunskap för att kunna bedöma forskning inom området.

Digitala lärresurser i matematikundervisningen, delrapport skola

UtgivningsnummerSkolforskningsinstitutets systematiska översikter; 2017:02
English Title and SummaryDigital Learning Resources in Mathematics Education
HuvudmålgruppLärare som arbetar med matematikundervisning
Frågeställningar som översikten besvararVilka effekter har matematikundervisning med digitala lärresurser på elevers kunskaper i matematik?

Vad kan förklara om en matematikundervisning med digitala lärresurser har effekt eller inte på elevers kunskaper i matematik?
Antalet studier som översikten bygger på75
Länder där studierna har gjortsUSA 33, Nederländerna 7, Taiwan 7, Turkiet 6, Israel 3, Tyskland 5, Belgien 2, Sverige 2, Australien 1, Cypern 1, Eritrea 1, Jordanien 1, Kina 1, Malawi 1, Malaysia 1, Saudiarabien 1, Skottland 1, Storbritannien 1

Elevernas ålder i studiernaElever i motsvarande grund- och gymnasieskolan

Uppdaterad: 2021-10-13 09:12