Digitala lärresurser i matematikundervisningen, delrapport skola
Hur en digital lärresurs för matematikundervisning är konstruerad har stor betydelse för om den kan bidra till elevers kunskapsutveckling. Översikten ger dig som är lärare vägledning i att bedöma digitala matematikresurser och hur du kan arbeta med dem i din undervisning. Du får också kunskap för att kunna bedöma forskning inom området.
Digitala lärresurser i matematikundervisningen, delrapport skola
Utgivningsnummer | Skolforskningsinstitutets systematiska översikter; 2017:02 |
English Title and Summary | Digital Learning Resources in Mathematics Education |
Huvudmålgrupp | Lärare som arbetar med matematikundervisning |
Frågeställningar som översikten besvarar | Vilka effekter har matematikundervisning med digitala lärresurser på elevers kunskaper i matematik? Vad kan förklara om en matematikundervisning med digitala lärresurser har effekt eller inte på elevers kunskaper i matematik? |
Antalet studier som översikten bygger på | 75 |
Länder där studierna har gjorts | USA 33, Nederländerna 7, Taiwan 7, Turkiet 6, Israel 3, Tyskland 5, Belgien 2, Sverige 2, Australien 1, Cypern 1, Eritrea 1, Jordanien 1, Kina 1, Malawi 1, Malaysia 1, Saudiarabien 1, Skottland 1, Storbritannien 1 |
Elevernas ålder i studierna | Elever i motsvarande grund- och gymnasieskolan |
Uppdaterad: 2023-02-27 19:04