Skolforskningspodden om feedback i skrivundervisningen
Höstens första avsnitt av Skolforskningspodden handlar om feedback i skrivundervisningen.
När i skrivprocessen fungerar feedback bäst, och vad bör lärare uppmärksamma för att främja elevers skrivutveckling? Vi diskuterar hur lärare kan använda översiktens resultat såväl i klassrummet som under ämneslagsträffar.
Dagens gäster är Johan Samuelsson, docent vid fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, Karlstad universitet, och Kristina Nygren, gymnasielärare i svenska och kommunikation vid Hagagymnasiet i Norrköping. Johan arbetade tidigare vid Skolforskningsinstitutet och var projektledare för översikten. Programledare: Alva Appelgren.
Avsnittet spelades in i oktober 2019 och augusti 2020.
Läs avsnitt 8, Feedback i skrivundervisningen
Översikten som diskuteras går att ladda ner eller beställa på Skolforskningsinstitutets webbplats.
Skolforskningspodden produceras av Skolforskningsinstitutet. Foto: Anna Hedman.
Uppdaterad: 2024-08-15 08:01